"Оқуға құштар мектеп" жобасын іске асыру мақсатында қысқы демалыс кезінде «Қыста кітап оқимыз, жадымызға тоқимыз» атты іс-шараларды ұйымдастыруға арналған әдістемелік ұсынымдар - 10-11 классҚұрметті балалар! Бізбен бірге кітап қиял әлеміне ұмытылмас саяхаттар жасауды ұсынамыз. Сіз қысқы демалыс кезінде бізбен достасып, көптеген, қызықты, тартымды іс-шаралармен айналысып, барлық құрдастарыңызға ерекше қысқы демалыс туралы айтасыз деп үміттенеміз!!! Мектеп мұғалімдері:
Қыс - ең тамаша жыл мезгілі. Аяғымыздың асты сықырлаған қарға толы. Ағаштар аппақ тон киген. Барлығы жарқырап, күн сәулесі түскенде ерекше шағылысып, әдемі көрінеді. Аязды күндері күн күлімдегенімен, бойыңды жылыта алмайды. Ал қыста орман қандай тамаша! Шыршалар ұзын тон киген, қайыңдар күмістен шапан жамылған, тіпті томарлар да қалпақ киген. Ормандағы аппақ қардан орман жануарларының ізін көруге болады. СІЗДІҢ КІТАП ӘЛЕМІНЕ ТАРТАТЫН МИССИЯҢЫЗ: Құрметті дос! Қыстың аязды күндері терезеден ұзақ қарап, қыстың келбетін тамашалап отырып көріңдерші. Біз білмейтін әлі талай қызық бар секілді. Сондықтан болар әр жыл сайын қыс мезгілін асыға күтетініміз бар Бірақ түнде сүйікті креслоларыңызға керемет кітаппен жайғасып жақсы көңіл-күй сыйлауыңызға мүмкіндік бар. Ыңғайлы жайғасып, қысқы көңіл-күй сыйлайтын біз ұсынған кітаптардың бірін таңдаңыз. Атмосфералық қиял, ойын кітаптары, нонфикс - қыстағы сағынышты жеңуге және көмектесетініне біз сенімдіміз.
Абайдың поэмалары: «Ескендір», «Масғұт», «Әзімнің әңгімесі» бұл үш поэманың бәрі де ақынның қазақ өмірінен, соның ішінде бұрынғы шығармаларындай, өз ортасы, өз дәуірінің болмысынан алған шығармалары емес. Үшеуі де шығыстық дастан аңыздардан немесе ертегілік тақырыптардан алынған. Ақбілек романы. Ақбілек ойлары. Қартқожа романы. Ақбілектің ойы арқылы өрбиді. Ақбілек қазақ әдебиетінің тарихында өзіндік орын алатын шығарма. Ақбілек романының ұстанып отырған нысанасы – әйел теңдігі. «Аңыздың ақыры» романының лирикалық, романтикалық сипаты мол. Романның сюжеті үш кейіпкердің (Əмірші, ханша, шебер) төңірегінде өрбитін тарихи аңыз-əңгімеге құрылған. Жазушы өзіне таныс аңыз-əңгімені жалаң баяндаушы емес, ол аңыздық желіні жаңаша түсіндіріп, жаңғыртып, сол арқылы адам жанының терең иірімдерін ашқан композициясы күрделі, психологиялық салмағы бар дербес туынды жасайды. Көп жұрт М.Мағауиннің “Шақан-Шерісінің” көркемдігі оның Абай атындағы Мемлекеттік сыйлықты иеленген “Аласапыран” тарихи роман-дилогиясынанда асып түсті деген алып-қашпа сөзді әлі күнге айтып қалып жүреді. Бірақ мұндай сөздерге жазушының өзі баспа жүзінде тоқтау салғанында білеміз. Осы арада айтайық, М.Мағауиннің «Алаш мұраты» атты ұлттық идеяны алтын қазық еткен атаулы шығармаларының ішіндегі ең толағайы, ауқымы кеңі, көлемі де зоры, кемеңгерлігі де мол ұлт тарихына терең бойлап, ғасырлар тұңғиығынан інжу-маржанды сыр тартқан, халқымыздың рухани мәдениетіндегі айтулы оқиға болған “Аласапыран” романы екендігі даусыз. «Ұ. Есдәулетов адам жанының қалтарыс-түкпірлерін, оның моральдық сапасын анықтауға, сол арқылы адамды ойлантуға, оның ар-ожданының айналадағы құбылыстарға үнемі сергек болуына күш салып, сол үшін беймаза күй кешеді. Осы беймазалық оны мына алыс пен жұлысқа, тартыс пен таласқа толы көпір өмірдің сырттай бақылаушысы, сырттай баға берушісіне емес, соның ыстығына күйіп, суығына тоңа білетін бел баласына айналдырған. Айтматов жазушы М. О. Әуезовтың мол салалы, кең арналы шығармашылығына ой айтқан «Ұстаз туралы сөз» атты мақаласында (Біздің Мұхтар. - А., 1976) «Абай жолы» эпопеясының бас кейіпкері – Абай тұлғасына тоқтала келіп: «Абай секілді ой-арманы азат, шетсіз ақындық, шексіз адамдық тұлғаның өзін қоршаған ожар, топас тоңмойын топпен тартысқа түсуі және мұндағы сирек ұшырасатын жаңалық пен тазалық Абайды дүниежүзілік трагедияның шыңына шығарады...» М.Сәрсеке роман-эссесінің идеологияшыл қыспаққа ұшырамай, жал-құйрығы күзелмей, авторлық ой-тұжырымдар тұншықтырылмай, толық нұсқасында жарық көруі және көз қуанып, көңіл сүйсінетіндей болып басылуы, ең алдымен тәуелсіздігіміздің шапағаты екеніне шек жоқ. Талғамның әр түрлі екендігі белгілі. Мысалы, кейбіреулер бір нәрсені қандай да бір жолмен шабыттандыратын әдемі сөз ретінде қабылдайды. Басқалары үшін ойын-сауық кейіпкері алдыңғы қатарда тұрады. Ал кейбіреулері жылы жерде ойын жинақтау үшін кітап оқуды ұнатады. Тағы бір ескеретін жайт! Кітапты оқуға қызықтыра түсу мақсатында балалармен ойын түрінде, сайыс түрінде іс- шаралар тиімді. Нәтежесінде баланың ойлау өрісі артады, өз ойын қысылмай еркін жеткізеді, табандылық, тапқырлық қасиеттерді қалыптастырады. Жыл сайын оқушылардың кітапқа деген қызығушылығын арттыру мақсатында "Үздік оқырман" байқауы өткізіліп тұрады. Оқушыларға ұлы тұлғалардың поэзиясын насихаттау, халқына қызмет етудің үлгісін көрсету мақсатында 5-11 сынып оқушылар арасында қазақ тілі мен әдебиет пән бірлестігімен бірлесе отырып Абай, Оралхан, Махамбет, Мұқағали, Мағжан, Ілияс оқуларына оқушыларды көбірек қатыстырып, өлеңге деген қызығушылығын арттыру керек екенін ұмытпағанымыз жөн. Кітап оқу баланың ой - өрісін кеңейтеді, ойлауға үйретеді, сөйлеу қабілетін, есте сақтауын, қиялын дамытады, танымдық және дамытушылық қызметін анықтайды. Баланы кітап оқуға көбірек баулу және пайдалы оқу үшін, ең басты балаларға кітапты сүюге көмектесіп, алдын ала бос уақытында оқитын кітаптарының тізімін белгілеп, оны ата - анасы өздері ұсынуға болады. Бұл Сізге жаңа Қазақстанда жаңаша өмір сүруге, қиял мен шабытқа толы жаңа кеңістіктің есігін ашады деген сенімдеміз! Біз ересек адамдар, мұндай тізімді жасай отырып, ерік-жігермен күресуге, өзінің өміріне мақсат қоя білетін көркемдік сынға төтеп бере алатын жеткіншектер талғамына нұқсан келтірмеуге тырыстық. БІЗ ҚҰМАРЛЫҚПЕН ЖӘНЕ БАР ЫҚЫЛАСПЕН ОҚИМЫЗ! БІЗДІҢ ҰРАНЫМЫЗ: ҚОРШАҒАН ӘЛЕМДІ БІРГЕ ТАНУ
(Күнделіктің ең қысқа нұсқасы-оқылған кітаптардың тізімі. Сіз күнделікке өз әсерлеріңіздің жазбаларымен, дәйексөздер мен толықтыра аласыз, олар кейіннен эссе үшін пайдалы болуы мүмкін. Егер әдебиет мұғаліміне сұрақтар туындаса, оларды да жазыңыз. Оқу күнделіктерін жүргізудің бірыңғай стандарты жоқ, таңдау мұғалім, балалар мен ата-аналарға байланысты.)Аталған күнделік Сізде бар болуы мүмкін, өйткені алдыңғы ұсынымда жасауыңыз әбден мүмкін.
Әлеуметтік желілерде жалпы хэштегті іске қосыңыз#« Қыста кітап оқимыз, жадымызға тоқимыз», # «Оқуға құштар мектеп-қысқы демалыста». Өткізу уақыты: біз 2023 жылдың 29 желтоқсанынан 2024 жылдың 07 қаңтары аралығында бастаймыз. Ол үшін 5 қарапайым тапсырманы орындау керек: 1. Үйде оқуды жайлы және жағымды етіңіз! Сіз әдетте қайда оқисыз (жауабын алдын-ала білемін), деген менде. Сіз жайлы оқу орнын жасағыңыз келеме? Содан кейін қыс мезгілі үйді өзгертудің тамаша уақыты! Кез - келген идея жұмыс істейді: - әдемі жастық, шай немесе кофе шыны аяқтарын, жайлы көрпе немесе кітап стендін, кез-келген басқа аксессуарларды сатып алуға болады. Өзіңіздің шығармашылық идеяңызға сай үйде оқу бұрышын жасап, өз қолыңызбен әдемі етіп безендіруге болады. (үйдегі шыршаны өз талғамыңызбен безендіріңіз) 2. Демалыста кітап оқып, қысқы фото суретті есте сақтаңыз! Және оны сынып тобына орналастырыңыз. 3. Егер сіз ата-анаңызбен демалуға кетсеңіз, жолға қызықты кітап алып шығуды ұмытпаңыз!!! Бізге "саяхатшы" кітабыңызды көрсетіңіз! Қысқы демалыс кезінде кітаптың суретін түсіріңіз! Қыс мезгілі туралы және кітап тақырыбындағы кез-келген шығармашылық тәсіл қабылданады! 4. Сүйікті кітап кейіпкерінің портретін салыңыз,кітап қайырымдылығы-кітап сыйлаңыз! Алдыңғы тармақтың жалғасында-қосымша кітаптарды қалалық кітапханаға немесе басқа мекемеге (қарттар үйі, балабақша) апаруға болады. Немесе кітапты достарыңызға немесе жақындарыңызға беріңіз! Бұл да өте жағымды және жақсы көңіл-күй сыйлайды! 5. Кітап үшін жаңа бетбелгі сатып алыңыз немесе қолдан жасаңыз! Сіз әлемдегі ең әдемі және қолайлы бетбелгіні жасай аласыз, ол әр уақытта сізге тек қуаныш сыйлайтын болады! Құрметті ата-аналар мен педагогтар!
Сізге керемет қысқы танымды демалыс тілейміз!!! |